Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Ενότητα 7 ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ -ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Η 21η  Μαρτίου έχει καθιερωθεί διεθνώς ως η  Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού . Ακολουθώντας την προτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων,  να αφιερωθούν διδακτικές ώρες σε δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των φυλετικών διακρίσεων , πραγματοποιήσαμε διαθεματικές δράσεις προσανατολισμένες στο θέμα της ημέρας.
Ειδικότερα, με αφορμή την 7η ενότητα της Νεοελληνικής Γλώσσας Β΄τάξης που τιτλοφορείται «ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ», η διδάσκουσα κα Κατερίνα Γαλανάκη σε συνεργασία με την κα Μάρω Ντούνη , φιλόλογο ειδικής αγωγής σχεδίασαν και πραγματοποίησαν ενημέρωση των μαθητών των τμημάτων Β1 και Β2 , αφιερώνοντας μία διδακτική ώρα , με στόχο την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση και των προβληματισμό των μαθητών  σχετικά με την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα.
          Στο Β1 συγκεκριμένα  προηγήθηκε συζήτηση και ενημέρωση πάνω στα είδη του ρατσισμού στις αιτίες που τον προκαλούν και στις συνέπειές του , ενώ στη συνέχεια έγινε λόγος για τους ανθρώπους με αναπηρίες και πιο συγκεκριμένα τους τυφλούς. 
Οι μαθητές γνώρισαν τη γραφή Braille , ενώ κλήθηκαν να γράψουν το όνομά τους αλλά και συνθήματα κατά του ρατσισμού με τη συγκεκριμένη μέθοδο , που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης.
 Στη συνέχεια παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ με θέμα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με σωματικές διαφορές, αλλά και τους τρόπους που τις αντιμετωπίζουν , ενώ προβλήθηκαν και οι πίνακες του Esref Armagan, ο οποίος γεννήθηκε τυφλός, αλλά ακολουθώντας μια ειδική τεχνοτροπία δημιουργεί  εκπληκτικά έργα τέχνης.Μέσα από το παράδειγμά του διαπιστώθηκε πως καμία δυσκολία δεν πρέπει να αποτελεί τροχοπέδη στα όνειρα και τις φιλοδοξίες ενός ανθρώπου.

Τέλος ,η δράση ολοκληρώθηκε με τους μαθητές μας να προσεγγίζουν το θέμα βιωματικά, καθώς συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι που οι ρόλοι των τυφλών και των συνοδών- βοηθών τους εναλλάσσονταν μεταξύ τους.



Στο δεύτερο τμήμα ,με αφόρμηση οπτικοακουστικό υλικό ,που περιελάμβανε το κοινωνικό πείραμα της Action Aid και ταινίες μικρού  μήκους, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με στόχο την καταδίκη κάθε ρατσιστικής πρόκλησης και το σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική,συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος. Με μουσική υπόκρουση τραγούδια με σχετικό περιεχόμενο , οι μαθητές μας εξέφρασαν δημιουργικά τον προβληματισμό  τους φιλοτεχνώντας αφίσες ,ενώ με πολύχρωμα μπαλόνια θέλησαν να τονίσουν την ομορφιά της διαφορετικότητας .  


  Παράλληλα, με την έκθεση των έργων τους σε περίοπτη θέση του σχολείου τόνισαν την ανάγκη να μη σιωπούν, να μην παραμένουν απαθείς ή αδιάφοροι και κυρίως να μην φοβούνται να ενημερώνουν τους αρμοδίους ή να καταγγέλλουν τα φαινόμενα της βίας, των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού που μπορεί να διαπιστώνονται στον χώρο του σχολείου.

Η ρατσιστική βία δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα δημοκρατικό σχολείο είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν . 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου